fredag, januari 16, 2009

Luggpadda, faroklipp och dittletan

Jag bestämde mig för att byta tidning. Jag är sur på Helsingborgs dagblad som ändrat sin edition. Svenskan kom med ett bra erbjudande så det hoppade jag på i ett halvår.

Nian är en trevlig tävling i min nya morgontidning. Den löste alltid min farmor. Jag nöjer mig med att hitta niobokstavsordet (än så länge). De är lite konstiga tycker jag men det kan inte vara lätt att hitta på hela tiden, varenda dag. Med tanke på att tävlingen funnits ett tag är jag lite imponerad av att det fortfarande finns niobokstavsord att tillgå.

Här är niobokstavorden de senaste dagarna med ordförklaring:
Luggpadda - ja, jag ser den framför mig, en padda med lugg.
Faroklipp - antingen ett ord i filmindustrin för det klipp man gör får att få till en cliffhanger eller fackord för frisörer för de klipp som görs precis vid örat.
Dittletan - när man hittat datt men fortfarande letar efter ditt.

Håll tillgodo!

Inga kommentarer: